Hör nu på, govänner, så ska jag för er berätta ...

Tänk att då allt kan hända, och till det bästa skulle jag tro även denna gång:) Igår efter en underbar liten myskväll med vänner och familj så fick jag veta av mitt kära resebolag att mina flygbiljetter hade uppdaterats - vilket skulle innebära en lite ändrad väntetid i Stockholm och något tidigare landning i NIgeria. Jag skrev då ut de nya biljetterna och gick sedan och gick till sängs med känslan av att natten skulle vara sista natten i Göteborg på länge. Många tankar hann tänkas innan John Blund tittade förbi. Torsdagen (idag) flöt på i ett, och jag fick fixat med det sista som skulle fixas och allt vad det innebär. Jag hade på morgonen fått kontakt med resebolaget som jag då hade rådfrågat om det räckte med att vara på flygplatsen 17:30, eftersom planet skulle avgå 19:15 - och jajamen, det var tillochmed god tid sa de och önskade mig sen en lycklig resa! ...
Allt gick som planerat och timmen innan jag skulle åka satt jag i lugnan ro i soffan med familjen och tittade på familje-filmer från bl.a. sent 90-tal tills jag sen blev upphämtat av en fantastisk vän som skulle ut till Landvetter och erbjöd då att köra mig ut:) Tack snälla du för detta!! Väl i bilen tänker jag att "Varför inte kolla igenom biljetterna?" och fick då en kallsvettning utan desslike när jag kl 17:07 ser att på biljetten står det "Sista in-checkning: 17.15, avgång 17:45".. Whaaaaat?! Jag ringer då genast upp resebyrån och denne fantastiska, kvinna som har hjälpt mig med så mycket med resan, börjar också så smått få lite panik. Tiderna hade då alltså andrats och ingen av oss hade noterat att även avgångstiden hade ändrats, så att "ha god tid" om jag skulle anlända 17:30 var ju inte ett alternativ. Min käre hjälte och vän började trycka betydligt mer på gasen medans kvinnan från resebyrån ringer till Landvetter för att höra om de kan hålla planet - dessvärre gick inte detta. 
Så, allt detta berodde tydligen på att flygbolaget "hade lite strul med vinter- och sommartider".. Jaa, så kan det gå kära vänner!
 
Detta innebär att jag är kvar ett dygn till, har fått bokat nya biljetter för imon med samma avresetid (ska tydligen vara 19:15 denna gång, men hon på resebyrån skulle verkligen granska detta). Jag tror att detta extra dygn, där packningen är avklarad och mycket är färdigt, var välbehövt. Jag kom åter hem till familjen, till även deras stora förvåning (och glädje givetvis), och fick berättat allt. Sedan somnade jag som en stock på systerns säng, sköönt.
 
Kort och gott - nya äventyr väntar imon! Och en något mer redo och utvilad Anna sitter förhoppningsvis på planet 19:15 imon. Tack för att Ni finns, älskar er massor! Peeeace and out,
 
Anna

Kommentarer
Postat av: gullberg

tihi knas!

2013-10-17 @ 23:41:00
Postat av: Linnea

Anna kära anna!! Så det kan bli, hoppas du njuter av ditt extra dygn med familjen! Kraaam

2013-10-18 @ 08:03:54
Postat av: Sanna

What can I say... Africa all over the place ;)

2013-10-18 @ 17:06:54
Postat av: Linda

Haag! Vilken ångest! Skönt att det läste sig så bra iaf! Puss

2013-10-20 @ 10:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0